FAQs

Hieronder staat een lijst met veelgestelde vragen over de smartphone reparaties.

Algemene vragen

Welke soorten smartphones repareren jullie?

We repareren alle smartphones die beschikbaar zijn op de markt, waaronder Apple, HTC, Samsung, Motorola, Blackberry, Nokia en Huawei smartphones.

Ik heb zelf geprobeerd mijn smartphone te repareren, kan ik hem nog steeds laten repareren?

Ja, geen probleem, kom langs in de winkel en neem je apparaat mee.

Ik heb meerdere problemen met mijn smartphone, kan ik een deal krijgen voor meerdere reparaties?

Ja, u kunt ons gewoon bellen en uw problemenbeschrijven. Wij zullen vervolgens zien wat we voor u kunnen betekenen.

Moet ik mijn wachtwoord toevoegen van mijn smartphone doorgeven?

Dit wordt wel aangeraden. We hebben de toegangscode nodig om uw telefoon na de reparatie te testen. Als u uw toegangscode niet wilt verstrekken, zullen bepaalde telefoonfuncties niet worden getest zoals de camera, wifi en Bluetooth. We kunnen de werking van het toestel dan niet bevestigen.

Glas & LCD reparatie

Nadat ik mijn telefoon heb laten vallen, reageert deze niet meer. Als ik mijn scherm vervang werkt het toestel dan wel?

Ja, elke probleem wat te maken heeft met touch problemen  als gevolg van een val, wordt verholpen met de glas en digitizer-reparatie. De digitizer die wordt vervangen is het deel dat verantwoordelijk is voor de aanraakfunctionaliteit.

Hoe weet ik of ik de LCD-reparatie nodig heb of niet?

Als het scherm van de telefoon donker blijft, langs de randen witte vlekken vertoont of dode pixels heeft, moet je de optie LCD & glas reparatie selecteren omdat het LCD-scherm onomkeerbare schade heeft opgelopen. Weet je het nog steeds niet zeker? Stuur dan een foto van de huidige staat van het toestel terwijl deze is ingeschakeld naar info@smixs.nl. We zullen ons best doen om een diagnose te stellen. U kunt uiteraard ook gewoon binnenlopen bij onze winkel.

Het glas op mijn iPhone is volledig verbrijzeld en is af te chippen, is de glasvervangingsservice alles wat ik nodig heb?

Ja, de glasvervangingsreparatie zal het hele glazen oppervlak vervangen, de omvang van de schade doet er niet toe.

Waterschade

Wat moet ik doen als mijn apparaat in water of een andere vloeistof valt?

Schakel uw apparaat niet in! Het is het beste als je het toestel dezelfde dag of zelfs de volgende dag brengt, omdat we dan een betere kans hebben om het te repareren. Natuurlijk, als u een van onze locaties niet kunt bereiken, probeer het dan uit te drogen en breng uw apparaat dan langs voor de reparatie. Meer weten? Lees onze blog over de do’s en dont’s bij waterschade. Lees meer.

Mijn apparaat was water beschadigd en nu lijkt alles goed te werken, moet ik mijn toestel toch na laten te checken?

Het eenvoudigste antwoord op die vraag is om ons even te bellen zodat onze technici het toestel kunnen onderzoeken. Langskomen in de winkel is ook mogelijk.

Hoe lang duurt het voordat de waterschade hersteld is?

Waterschade reparaties duren in het algemeen tussen de 24 en 72 uur, afhankelijk van de mate van schade. Deze schatting kan echter variëren, afhankelijk van de omvang van de schade aan de printplaat en andere componenten.

Toch nog andere vragen?

Neem contact